Lär dig svenska..

I helgen vare fest, of course.
Vi var och förade hemma hos en kompis syster vilket var trevligt till en början.
Efter ett tag började de välla in äldre människor och med äldre menar jag de i 30års åldern,
av någon anledning fick alla för sig att jag inte pratade dalmål fastän jag är född och bott i dalarna i 20 år.

En man kommer fram till mig,
När ska du åka hem?
Hem? hem vart, frågar jag.
Till Danmark såklart, så som du pratar hör du fan inte till Sverige.

Vem säger så till en 20 åring på en fest?
De är ju knappast så att jag skulle gå fram till han och fråga om han inte skulle ta tidmaskinen tillbaka till 1800 talet bara för att han hade grått/vitt lockigt hår som man hade i hovet på den tiden. Om han inte hade sagt så där till mig innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0