blå eller röda?

Jag och fia satt i skolan och fikade inna vi pluggade.
De kom fram två män till oss och frågade vilka vi skulle rösta på i valet.
Båda svarade sossarna.

De försökte övertala oss att rösta på de blå istället.
De sa att de röda hade haft makten i 12 år och att allt är bättre nu när de blå har makten.
På vilket vis frågade jag då?
Gillaru lågkunjuktuten?
Gillaru att alla unga är arbetslösa?
Han försökte påstå att finanskrisen inte är de blåas fel men jag kontrade snabbt med att allt självklart och enbart är Reinflelts (Jag kan inte stava till våran statsministers namn jag vet.) fel! Han tog de som att jag skämtade...

Sen ställde han en fråga om rotavdrag, blablabla, sjuklöner, blablabla
När han ställt sin fråga stod han tyst och stirrade på mig efter ett svar.
Som tur var ringde min mobil.
Jag tänker  Yes fan va skönt att de ringer.
Jag säger -  Yes fan va skönt att de ringer

Jag har inte lärt mig än att man inte ska säga exakt allt man tänker..

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Klockrent Bellsan, haha :D

2010-05-25 @ 18:11:10
URL: http://pebles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0