Rättvik

Har varit upp till Rättvik i helgen till Daniels föräldrars sommarstuga.
De fanns ingen riktigt bra plats för oss att sova, så vi tog madrasser och la på golvet och firrade ett varsitt täcke.

Daniels mamma fick lite dåligt samvete över att vi skulle sova så dåligt och oskönt.
Jag berättade att detta var världens lyx mot hur jag bodde första tiden i Örebro.
Hon trodde mig inte. När jag förklarade att i Örebro fick vi en madrass, utan lakan, utan täcke i delat rum med två andra tjejer.

När jag vidare förklarade att här kunde man gå ner och hämta mat om man blev hungrig var som att bo i ett palats blev hon fundersam. Hon undrade om jag inte hade mat i Örebro.

Jag berättade att de hade jag, ravioli på burk men hade ingen konservöppnare utan fick hacka hål med en matkniv och hälla ur såsen och dricka den som soppa, naturligtvis kall för de fanns ingen micro heller så tyckte hon lite synd om mig.

Och ja, fan de var lite synd om mig. Om alla nu lite kollektivt tycker synd om mig så kommer jag må bättre..
1, 2, 3. Naaaaw Stackars Isabelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0