Hemma igen.

Var ju till Norge i går med Daniel och det jag har insett är att norska är ett väldigt, väldigt svårt språk.
Vi stannade på en mack för att tanka och tjejen i kassan frågade om vi ville ha kvitto men fick lov att säga det tre gånger innan vi fattade vad hon menade..

Sedan på hotellet tog det oss eller ja mig, (daniel stog bredvid, nickade och låtsades förstå vad de sa) tre gånger att förstå att hon frågade oss om vi ville ha ett rök eller icke rök rum. När jag sedan förstod och försökte gå därifrån för att slippe verka efterbliven började hon i receptionen babbla vidare.

Hon sa något sånt här.. Kempe flotte klider u hae, ska ej ud ej svunga i kvell. Jag tror hon sa något sånt och min översättning var, fina kläder du hade, ska du och dansa ikväll?
Jag svarade nej och hon fortsatte och sa något ungefär så här..

oanfsdvjsnfmsa jfnags sdnvaivn sfbaiugis isafmoiår fifnvv

Jag nickade artigt och gick därifrån.
Vem har sagt att vi måste förstå norska bara för att vi är grannar?

Kommentarer
Postat av: Fialotta

Hahaha, fy bubblan va skön du är Bellsan xD

2010-06-25 @ 16:54:14
URL: http://pebles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0