Böcker.

Vet ni att när man studerar på universitetet så måste man köpa sina skolböcker själv!
Varför kan det inte vara så som när man är mindre att läraren delar ut en bok som man ska försöka att inte tappa bort?

Till våran delkurs vi ska ha nu så ska man köpa 7 böcker. 7! och vad kostar dessa böcker? 2500. Och hur länge ska man använda dem? 8 veckor! 8!
Absurt!

Jag kollade med en man som gjorde den här kursen för ett år sedan. Det finns nämligen en bok man ska köpa som är 2000000000 sidor på engelska som kostar 1000 spänn. Jag frågade han om man måste köpa den boken. Han sa att det inte behövdes utan att man klarar sig utan den. Så jag beställde nästan alla andra böcker.
Men idag säger läraren att det är den enda boken man egentligen behöver köpa. Kul. Jätte kul!

Så nu sitter jag här med böcker för 1000 spänn och en till som ska beställas.
Vilket inte är så roligt om csn är ens enda inkomst och jag har en tendens att tro att jag är pojken med guldbyxorna och att pengar magiskt kommer in på kontot när de är tomt där.

Den där mannen ska dö. Nästa gång jag ser han ska jag ta en slö sax, klippa av 3 fingrar på ena handen och 4 på den andra och endast ge tillbaka dem om han lovar att betala mina böcker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0