Hyresvärden

Jag gillar inte min hyresvärd.
Våran lägenhet ser ut som skit.
Dörrhandtag ramlar av, en dement tant springer i trappen, dörrar går i baklås och ingen kommer och hjälper en fören efter 2 och en halv timme.

Och idag när jag kom hem var det svinkallt på mitt rum.
Jag satt mig vid datorn och funderade på varför det var så kallt.
Tillslut hörde jag att de blåste ute och räknade ut att det berode på det.
Sen började jag undra varför jag kunde höra att det blåste ute. Det var liksom inte storm eller något ute, de blåste bara lite.

Jag kollade runt och sen såg jag balkong dörren var öppen. Jag har inte öppnat den och jag var den enda som kan öppna den. Dörrhandtaget var trasigt! Vette fan hur länge den dörren vart öppen och tog mig 30 minuter att försöka laga den, nu är dörren stängd men handtaget går inte att röra på istället.

Det är några av sakerna man får ta om man bor hos min hyresvärd.
En liten jobbig sak är att min filt ligger ute på balkongen och blir täckt i snö och har ingen aning om hur jag ska rädda den. Det är en fleece filt så nej det kommer inte alls ta flera dagar att få den torr när jag väl får in den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0