Snyltare.

Visst blir man så j'vla trött på snyltare.
Sådana som snålåker på en.

Idag när jag stod och plockade upp varor på apun så fick jag en riktig host attack.
En riktigt slemhost attack.
Då märker jag en person som står brevid mig, hon börjar hosta och jag förstår direkt att hon är en snyltare, hon hostar hon med för att folk ska förstå att de är minst lika synd om henne,
att hon också är sjuk och behöver pysslas om.

Jag inser vad hon håller på med och blir så förbannad så jag ställer mig alldeles bredvid henne och hostar som bara den för att överrösta hennes hostande.
Då kommer den treåriga flickans mamma, lyfter iväg ungen och ger mig en konstig blick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0