Cooooooolt.

Igår var det fjortis fest i min stad.
Alla var ute, blev packade och bråkade tillsammans.

Jag och några kompisar åkte förbi när vi skulle hämta nå folk och dra vidare till en fest.
Jag ser då en patetisk kille.

Han är väl 14 - 15 år. Han har en svart rock på sig som går nedanför arslet.
En randig tröja under, en radig halsduk, till de ett blingbling kors runt halsen som han låter sticka upp från halsduken.

Ziingo blir fundersam och känner att hon måste gå fram och prata med killen.

Jag -
  Åh är du troende?
Han - Troende? nej.
Jag - Tycker du inte då att du sänder ut fel budskap genom att ha ett kors runt halsen som symboliserar just det?
Han - Nej?
Jag - Varför ha de om du inte är troende?
Han - De är coolt.
Jag - De är coolt att runka sin pappa gör du det också då eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0