Studenten

I år tar jag studenten. Alla ser fram emot det utom jag.
Jag förstår inte varför jag måste göra det.
Och jag tror att jag har lite andra planer för den dagen än alla andra.

Alla ska vara bruna, ha vita klänningar, lösnaglar, fixat hår och se sådär jätte söta och lyckiga ut.
Jag ska som vanligt vara vit, ha röd klänning och röda naglar.

När sen alla ska vara jätte glada över att dom lyckats gå till skolan fem dagar i veckan i tre år och få gå ut och möta sin familj som står och håller upp plakat med bilder från deras fula barndom vad ska jag då göra?
Jo då har jag tänkt att jag ska bli utbärd bakvägen till en ambulans som ska ta mig till närmaste sjukhus för magpumpning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0