Ziingo for president!

Har ett arbete jag måste göra i sämhällskunskapen det handlar om demokrati och ideologier.
Låter jätte intressant va?

Man ska i alla fall skriva en egen politiskt ideologi
Detta är min.

 - Ziingo blir president
-  och bestämmer alla lagar och vilka straff folk som brytit mot lagarna ska få.
- Jag får hur mycket pengar jag vill
- om jag inte gillar en viss person får jag döda den
- Ingen får vara snyggare än mig
- folk ska helt och hållet lyda mig, om jag säger hoppa så hoppar ni!

Resten får väl vara som det är, att folk går i skolan, betalar skatt och så vidare..

Vad tycker ni om det, låter de som en bra plan?
Måste bara komma på en plan hur jag ska kunna ta makten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0