Fattig.

Fastän att jag är helt pank just nu så gjorde jag av med 350 spänn på apoteket idag.
Min tandläkare sa att ifall jag ville slippa återbesök så skulle jag införskaffa mig något som innehöll flour och använda för att förebygga hål i tänderna.
Tex tuggummin eller munskölj.

Jag gick in på apoteket kollade hyllan för tänder,
hittade flourtabletter, flourtuggummin och munskölj med flour.
Jag röck åt mig alltihop, det kändes lite spännande å få se ifall dessa produkter skulle kunna hjälpa mina kariesattackerade, gul/svarta tänder..
Jag betalade och gick iväg.
Efter en 10 meter stannade jag tog flaskan med flourskölj och drack upp skiten.
Lite bitter eftersmak men annars okej.

Sen drog jag fram burken med flourtabletter, 100 stycken. Jag stoppade in alla i munnen och svalde allesammans i ett knyck med nacken.
Därefter gav jag mig på tuggummina. 50 stycken, en efter en tog jag i dem i munnen tuggade 30 sekunder sen spottade jag ut de och tog ett nytt tills paketet var slut.

Efteråt kände jag mig nöjd.
Nu ska jag nog inte behöva gå till tandläkaren på några år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0