Lindköping

Mysteriet med potatis lappen är löst.

Mina föräldrar hade inte lämnat mig för att dö, de hade bara skjutsat min syster till Lindköping för hon ska flytta dit. Idag tydligen.
Man kan ju undra varför ingen berättar sånna här saker för mig.

Lika förut. De var ingen hemma när jag vaknade. Jag antog att de skulle komma hem senare.
Kvällen kom, inga föräldrar.

Jag ringde min mamma.

Mor - "Hallå"
Jag - "Vart är ni? jag är hungrig"
Mor - "Vi är ju på ålandskryssning"
Jag - "Va?!? Men.. Men.. jag är hungrig."
Mor - "Det ligger en hundring i hallen. Köp en pizza"

Vad har hänt? Har man slutat berätta för sina barn när man åker bort? Man lägger lite pengar i hallen och räknar med att dom ska förstå att man åkte på en ålandskryssning?
Cheeseus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0