klantig.

På jobbet kom vi fram till att jag är nog den klantigaste där.

Igår funderade vi över mina klantigheter och kom fram till att den roligaste var när de var nå fel på vattenslangen inne i disken så ifall man satt på den så sprutade det vatten i hela diskrummet. När jag skulle diska varnade varenda person mig för det för dom vet att jag är lite klantig. Men inte fan kom jag ihåg de när jag väl stod där inne utan vred på vattnet och vips så var jag genomblöt.
När jag då gick ut till dom andra så skrattade dom åt mig och sa att jag nog skulle kunna kvalificera som den klantigaste någonsin.
Men när jag sen hade torkat på slutet av dagen och skulle skölja av en tallrik så vad händer? Jo naturligtvis vrider jag på vattnet och blir blöt igen.
När jag den gången kommer ut till dom andra så garvar de ännu mer och säger att jag är fan den klantigaste någonsin.
Jag förstår inte alls vad de menar..

En annan sak de upptäckt är att jag även är bäst på att ljuga för kunderna.
En kund frågade mig var det var i en tårta.
Jag hämtade mappen där de står och läste upp de för kunden. Men tyvärr så var det en liten felstavning i boken. Det ska stå att tårtan är handglacerad men de står att den är hanglacerad.
Kunden frågade direkt vad hanglacerad betydde.
Och jag kom inte på att säga att jag sa fel att de var handglacerad utan dirket kom jag på en dålig lögn och sa att
"Jo när den är hanglacerad så betyder de att man värmt chokladen till 45 grader och hållt den temperaturen på de i 10 minuter för att sen snabbt hälla på de på tårtan och kyla ner den."
Kunden undrade varför man gjorde så. Jag fortsatte min lögn med att säga
"Jo för på så vis så får den längre hållbarhet och den får en finare glans."
Kunden vart imponerad över mina chokladkunskaper och köpte tårtan.
Hon jag jobbade med då som stått bredvid och lyssnat gick iväg garvandes.

Det finns inget som heter hanglacerad och man gör inte så som jag beskrev med chokladen. Inte vad jag vet ialla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0