emo.

Min moder frågade mig igår om jag var emo.
Morsan har inte alltför bra koll på vad emo är.

Jag förklarade för henne att emo var dom som var svarthåriga, lyssnade på kent musik och skar sig.

Då undrade min mamma vad dom som jag som har konstig hårfärg är.
Jag förklarade att de var punkare och att rött inte är nån konstig färg.

Hon undrade då vad jag tillhörde.
Jag frågade henne vilken musik jag lyssnade på.
Min mamma svarade hårdrock.
Jag sa att då var de väl inte så förbannat svårt att lista ut vad jag var. om jag nu måste vara något.

Och berättade lite snäll att ifall hon kallade mig emo igen skulle jag lägga mig på rälsen 14:27.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ta med din lilla hello-kitty docka innan du lägger dig på rälsen.

En av alla mina fördomar är att emo= Hello-Kitty.

2008-08-20 @ 22:49:23
URL: http://rebcca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0